zaterdag 1 mei 2010

Charlie's Angels maken Khajuraho en Orchha onveilig!

Ondertussen hebben we al een tweede etappe achter de rug en komt de derde stop ook bijna aan een einde. Na drie heerlijke dagen Varanasi namen we 's avonds de slaaptrein richting Satna om van daaruit met de bus naar Khajuraho te reizen. Het laatste half uur van de busrit werden we al bestookt met kaartjes van hotels die met spotgoedkope prijzen smeten. Van het vorige groepje hadden we 2 aanraders gekregen en we hadden besloten enkel deze 2 hotels te doen. Dus wij braaf ja-knikken zodat de mannen ons met rust zouden laten. Maar helaas, zo gemakkelijk zouden ze zich niet laten afschepen!
Bij het uitstappen aan de bushalte werden we door een twintigtal mannen omringd die ons hotels en rikja's naar de oren smeten. De hitte, vermoeidheid en reisstress werden sommigen onder ons (we noemen geen namen...) even te veel en de vele mannen werden afgesnauwd (helaas leek hen dat niet weg te jagen).
Jelena kon het hoofd nog redelijk koel houden en wist een weg te banen doorheen de chaos en er werden ons mooie voorstellen gedaan. Uiteindelijk hebben we een hotelletje gevonden (heel mooi en netjes, Varanasi is er niets tegen) waar we met 3 op 1 kamer slapen (gelukkig is er een groot dubbel bed) voor 200 roepies per nacht.
In Khajuraho zijn we 2 nachten gebleven waar we ongelooflijk mooie tempels hebben bezocht. De beste hebben we voor dag 2 bewaard! (de erotische kamasutra tempels natuurlijk ;) )
We merken wel dat we meer en meer in de toeristische delen terecht komen. Hoeveel keer we per dag met "Please sister, come and visit my shop" worden aangesproken kunnen we op al onze handen en tenen niet meer tellen. Na een tijdje ontwikkel je een spontaan mechanisme waarbij je "No" zegt, je hand opsteekt en verder loopt. Negeren is de boodschap!
Na het kopen van een aantal mooie souveniers en een lekker dineetje vertrokken we op onze laatste dag Khajuraho naar het hotel voor een goede (maar korte) nachtrust. Om half 4 's ochtends ging namelijk de wekker al af. We moesten de bus naar Orchha om 5u halen!

In Orchha zelf kwamen we rond 10 uur aan en wandelden we rechtstreeks naar het hotelletje dat onze vrienden (die nu hun eerste werkweek in Kolkata er hebben opzitten) hadden aangeraden. Even opfrissen en dan de volgende lading sight-seeing. We hebben prachtige paleizen en tempels gezien (niet allemaal in even goede staat) en genoten van het leuke dorpje. Ook werden we bestookt door jonge Indische meisjes die je armbandjes met belletjes rond de arm binden en je je vriend noemen (natuurlijk moet je nadien iets in het winkeltje gaan kopen, er waren wel mooie souveniertjes). Zo hebben we vandaag 2 nieuwe vriendinnetjes gemaakt: Pushka en Sonya, 2 schattige zusjes maar niet te onderschatte onderhandelaars!
Morgen staan er nog 2 tempels op het programma en nog enkele paleizen of tempels naargelang de tijd. En in de namiddag nemen we dan de trein naar Agra. De Taj Mahal gaat geweldig worden!

Tot binnenkort! (en ja, over een dikke week zijn we al terug in Belgie, wat gaat de tijd toch snel!)

Nog een korte verklaring bij onze titel: de mannen hier spreken buitenlandse meisjes blijkbaar heel graag aan en zo werden we in Khajuraho "Charlie's Angels" genoemd (rolverdeling: Cameron Diaz = Jelena, Drew Barrymore = Lien en Lucy Liu = Ine).

Groetjes,
Jelena, Ine en Lien (of Russia, Anna en Maria zoals Pushka en Sonya ons gedoopt hebben)

1. Waauw ladies, het klinkt echt fantastisch!! Geniet maar ten volle van de laatste week. Want tis maar stillekes als je thuis komt :)
    (ik ben trouwens hier in Belgiƫ (jep jep een trema) al een nachtje in het ziekenhuis beland na een ongelukje met de fiets. En dat in het ongelofelijk kalme verkeer hier).
    Hou jullie goed en beleef het allemaal een beetje extra mee voor mij...

Veel liefs,
    Sophie

p.s. reageren op de blog is minder leuk dan posten.