maandag 26 april 2010

Allerlaatste dag in het IIMC

Gisterenavond nam ik afscheid van mijn 3 gezellinnen, met een beetje triestheid dat ze het IIMC (en misschien ook een heel klein beetje mij) moesten achterlaten in Kolkata, maar ook vol enthousiasme voor hun nieuwe avonturen hier in India. Ze gingen meteen een 10u durende treinreis tegemoet in sleeper class, dus ik voel wel met hen mee. Vooral met Jelena haar schoudertjes, die vertrokken met een 20 kg zware last van bagage (en dan ontfermt Diedert zich al over de overige kilootjes!). Ik zal hen alle 3 wel missen en ben benieuwd naar de verhalen als ze terug thuis komen.
Zaterdag gingen Ine en ik nog naar de outdoor in Dhaki. Maar in de 'ochtend' kwamen ook Diedert, Roos, Koen en Carmen aan in Kolkata, welliswaar met 3u vertraging. Jelena en een chauffeur van het IIMC wachtten hen op aan het station. Na wat verhalen uitwisselen werden ze natuurlijk meteen wegwijs gemaakt in de stad en later ook in het IIMC. Jelena en Diedert moesten wel eerst nog achter een verloren geraakte rugzak aan (in de tjoek tjoek laten liggen...) Maar tegen 17u waren we eindelijk alle 8 samen in het IIMC. Het was een heel fijn weerzien. Wij namen uitgebreid afscheid van iedereen en de nieuwelingen :) brachten alle administratie al in orde.
Zondag doorheen de dag gingen we allen nog even Kolkata in. Lien, Roos, Koen, Carmen en ik bezochten het Moeder Theresa huis, zowel het moederhuis als de shishu bhavan, waar nog heel veel kindjes verblijven. Er waren zo'n 300 bedjes met kindjes, hele kleine baby'tjes, gehandicapte kinderen,... We speelden even met de kinderen en zagen hoe ze eten kregen. Ze worden daar echt heel erg goed verzorgd. We vonden het allemaal erg jammer dat we niet langer konden blijven (sluitingstijd van 12u-15u). De plaats had iets moois en gelukkig tussen alle ellende. Een beetje zoals het IIMC, dat is onze 'happy place' tussen de armoede, pijn, ...
En daarmee wil ik het laatste blogbericht in het IIMC wel afsluiten. Thank you, aan alle vrijwilligers en medewerkers van het IIMC, het was fantastisch hier een maand deel van te mogen zijn!!

Veel liefs uit Sonarpur, Kolkata!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten