zaterdag 17 april 2010

DAG 20,21: Mozarella

hey iedereen!

We sturen jullie nog een kort berichtje vooraleer we vertrekken naar Darjeeling. We vertrekken vanavond met de nachttrein en komen dinsdag terug. We hopen dat we de Himalaya kunnen zien, maar de wolken zouden wel eens roet in het eten kunnen gooien.
Verder zijn het drukke dagen en we als we ergens een gaatje vinden dan proberen we nog snel iets te posten op onze blog. Alle snel kunnen we het niet echt noemen, want de computer en het internet werken hier niet echt zoals we het gewoon zijn. Tijdens het laden van enkele foto's of het schrijven van een enkel berichtje, kan je bijna oorlog en vrede lezen van Tolstoj ;-) .
Voor de rest gaat alles hier zijn normale gangetje. Gisteren hebben we nog een school bezocht en kregen we een uitgebreide rondleiding door de klasjes. Er was zelfs een computerklasje. Ze hadden geen internet, maar de kinderen leerden werken met office en excel.
We hebben ook de mozarella-unit bezocht, gelegen vlakbij het schooltje. Daar maken ze zelf mozarella, die ze dan doorverkopen aan een Italiaans (pizza)restaurant, Fire and Ice, in het centrum van Kolkata. We zijn er woensdag gaan eten en het was geweldig om het lekkere europese eten nog eens te proeven. De mozarella mochten we trouwens ook eens proeven, maar het was niet te vergelijken met de mozarella die we in belgie kennen. Moeilijk te beschrijven hoe het dan wel juist smaakt, want je leert hier in India zoveel smaken kennen waarvan je niet weet dat ze bestaan.
Maar nu moeten we afsluiten, want we gaan op ronde met de dokter...

Doei!
Ine, Lien, Sophie en Jelena

1 opmerking:

  1. Hey sophie !

    Een berichtje van een oude schoolvriendin (Céline) Jouw papa had al verteld dat je in India zat. Vandaag ging ik voor een vak van mij observeren in DE STEP en zat ik bij LIAM in de klas. Die vertelde ook dat je in INdia zat en een blog had. dus ik dacht dan moet ik die maar eens opzoeken e :-) (als ik wat tijd vindt zal ik hem eens helemaal lezen, lijkt me heel interessant wat jullie allemaal beleven) Liam zei ook dat je wat ziek geworden was. veel beterschap moest je nog ziek zijn en heel veel reisplezier en succes ginder !! (als dokter naar het buitenland trekken was al een droom van toen ge nog een kleuter waart, dat herinner ik me nog)

    Groetjes Céline (Drijkoningen) xx

    BeantwoordenVerwijderen