zondag 4 april 2010

dag 6, 7 en 8

Hallo allemaal,

het is alweer een tijdje geleden. Vrijdag hebben Jelena en ik in de indoor gewerkt. Dat was heel leuk. Het is niet echt moeilijk: pols, temperatuur en ademhaling meten, wondes verzorgen en de dossiers invullen. Ik had voor de honderdste keer ofzo een bloedneus en de mensen hadden dat precies nog nooit gezien. Ze deden net alsof ik ging sterven ofzo. Hun EHBO is blijkbaar ook helemaal anders: ik moest ijswater opsnuiven om het bloeden te stoppen. Heel raar en niet leuk, want al het bloed komt in uw keel. Daarna moest ik nog zeker een kwartier rusten met ijs tegen mijn neus. Ik had meer zin om te werken, maar ja. Die verpleegsters konden ook bijna geen Engels dus deed ik niet veel moeite om hen tegen te spreken. Rond de middag zijn we gaan helpen met foodmaking. Dat was heel leuk om te doen. Ze maken dat niet zo hygienisch, maar die arme mensen zijn waarschijnlijk toch al immuun voor vuiligheid. Namiddag hebben we geholpen bij de gehandicapte kindjes met hun Engelse les. Dat was ook heel plezant. Die kinderen kunnen al redelijk goed Engels, alleen spreken ze sommige dingen echt heel raar uit.

Zaterdag gingen Sophie en Lien naar de indoor en Jelena en ik naar Tegharia voor het vaccinatieprogramma. We hebben ook een paar vaccins mogen zetten. Het was wel zielig voor de baby'tjes want die begonnen heel hard te wenen. Namiddag hebben we cadeautjes uitgedeeld in de indoor (kleurpotloodjes, papier en balonnen). De kinderen waren er echt heel blij mee. We zijn ook met de gehandicapte kindjes gaan spelen met balonnen. Dat was echt supertof, maar wel vermoeiend. Na een uur zaten we helemaal onder het zweet. (Niet dat er veel verschil is met anders, 5 minuten na een douche zijt ge terug nat van het zweten) s' Avonds hadden we nog een meeting met Sukumar. Helaas waren de meeste Italianen niet aanwezig. Die doen echt alleen maar waar ze zin in hebben. Na de meeting zijn we naar een supermarkt geweest om "echt" eten te kopen. We hebben gisteren spagetti gekookt. Het was heel lekker om eens iets anders te eten.

Vandaag zijn we naar Kolkata geweest om treintickets te kopen, kleren te kopen, te skypen,... Deze avond gaan we eten met Dr Sujit en Barnali. Ik ben benieuwd...

Groetjes,
Jelena, Sophie, Lien en Ine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten